Maak de taken stap voor stap. Rond steeds eerst de taak af voordat je aan de volgende begint. Kijk ook bij het kopje ´beoordeling´ om jezelf te controleren. Veel plezier!
Luister en bekijk de muziekfragmenten van de verschillende muziekstijlen op de informatiepagina
Kies vier muziekstijlen en schrijf een verslagje over elke muziekstijl.
Dit verslag maak je zelf en komt niet op de poster, je kunt er dus eerlijk in schrijven wat je vindt zonder dat je klasgenoten het lezen.
Dit moet in het verslag:
Om welke muziekstijl gaat het?
Wat vind ik van deze muziekstijl?
Waarom is dat zo?
Hoe komt dat?
Waar doet het mij aan denken?
Maak een groepje van maximaal 3 kinderen. Samen kies je één muziekstijl uit, iedereen moet het ermee eens zijn en het leuk vinden om die stijl uit te werken op de poster! Het doel is het maken van een grote poster. Jullie gaan informatie zoeken over de muziekstijl van jullie keuze.
Denk hierbij aan het volgende:
informatie schrijf je niet over, maar maak je zelf, in eigen woorden;
vul de tekst aan met plaatjes of tekeningen;
zorg ervoor dat het er mooi en netjes uitziet;
Dit moet er sowieso op:
jullie namen;
welke stroming hebben jullie gekozen?;
waarom hebben jullie deze muziekstijl gekozen?;
wanneer begon de muziekstroming?;
wie waren/zijn belangrijke personen uit deze stroming?;
waar is de stroming ontstaan?;
was er een reden voor het ontstaan?;
beeldmateriaal (plaatjes/foto’s/tekeningen)
Schrijf tot slot in een verslag hoe de samenwerking met je groepje ging. Denk hierbij aan:
met wie heb je samengewerkt?
hoe hebben jullie het aangepakt/hoe zijn jullie te werk gegaan?
wat ging er goed?
wat ging er minder goed?
wat zou je de volgende keer anders doen of willen?
Jullie zijn nu klaar om te presenteren. Overleg met je juf of meester wanneer jullie dit het beste kunnen doen.
Het is de bedoeling dat de poster opgehangen wordt, zodat iedereen het kan zien. Jullie vertellen de belangrijkste dingen van de poster en de samenwerking.
De klas en de leerkracht kunnen daarna vragen stellen, bedenk van tevoren vast wat voor soort vragen er gesteld kunnen worden, dan zijn jullie goed voorbereid!
Kijk eens bij het onderdeel ´beoordeling´ in het linker menu om te kijken of jullie opdrachten aan de beoordelingseisen voldoen. Zo controleer je jezelf en jullie werk.
Jullie kunnen de opdrachten eventueel nog aanpassen voor je ze bij je juf of meester inlevert!